Pengikut

Berapa Orang Dah Datang

Sabtu, 17 Disember 2011

Aku dah siap kerja haha!!!



Yeaaa!!! Dah siap dah kerja translation aku..pasni boleh la aku hantar dan tunggu keputusan dari production house tu...hopefully dapat la keja ni...aku tengok ayat yang nak di translate bunyik die rupa macam senang jer tapi berpeluh jugak ler...nak fikir apa jenis perkataan dan ayat yang nak aku karangkan supaya maksud tu tak bertukar jadi lain...kalau kita ikut bulat-bulat apa yang ditulis dalam kamus memang confirm ayat tu jadi tunggang langgang dan orang yang baca pun memang tak paham jadiknyer..so kenala hati-hati bab tu...mula-mula tu bile tengok, cam susah ni..tapi kan bak kata pepatah kalau nak berjaya dalam satu perkara yang kita buat, "No pain, no gain" jangan fikir nak buat benda yang senang jer...bile kite buat benda yang susah tu la kita belajar macam mana nak kuatkan hati dan tabah perasaan..bila kita dah biasa jadi alah bisa tegal biasa..keja lepas -lepas tu pulak akan jadik mudah bila dilakukan.

1 ulasan:

  1. berminat gak nak buat translation.. blh share camana nak dpt job? perlu kelulusan apa2 ke?

    BalasPadam